mercedes-retro.pl

HISTORIA MODELI

Mercedes W120

w120Ten model Mercedesa to pradziadek dzisiejszej klasy E. Oznaczony jest symbolem W120, ale wszyscy nazywają go Pontonem. Ma już 60 lat i z popularnego auta stał się dostojnym klasykiem. Pierwsze egzemplarze Pontona wyjechały z fabryki w Stuttgarcie w lipcu 1953 roku.

Auto zaprojektował Karl Wilfert. Karoseria była jak na początek lat 50-tych XX wieku rewolucyjna. Wcześniejsze konstrukcje nawiązywały do aut przedwojennych, miały bardzo zarysowane błotniki, długie maski, osobne reflektory, wysunięte progi. Karoseria Pontona była zwarta, opływowa, a wnętrze bardzo przestronne. 4-drzwiowe auto mierzyło 4485 mm, miało 1740 mm szerokości i 1560 mm wysokości. Konstrukcja była nowa, ale zastosowano w niej także elementy pochodzące z dotychczasowych modeli - np. silnik wzięto ze 170-tki. Była to konstrukcja przedwojenna: 4-cylindrowy motor o pojemności 1,8 litra rozwijał moc 52 KM. Także silnik Diesla 1,8/40 KM pochodził z przedwojennych konstrukcji Mercedesa. Starym rozwiązaniem była też tzw. łamana tylna oś. 4-cylindrowy silnik benzynowy Pontona pozwalał na uzyskanie prędkości maksymalnej 126 km/h. Do setki Ponton przyspieszał w 31 sekund.

Nasz egzemplarz powstał w 1957 roku i był używany w Niemczech przez jednego właściciela przez 55 lat o czym świadczy bogata dokumentacja przekazana nam wraz z samochodem.

Mercedes W115

w115Mercedes model W115, pieszczotliwie nazwany “Kubusiem” uważany jest za jeden z najlepszych samochodów na świecie, jest prawdziwą legendą motoryzacji. Produkowany od 1967 roku doczekał się oficjalnej premiery rok później, gdzie został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1968 roku. Synonim solidności i niezawodności spod znaku trójramiennej gwiazdy to jeden z najbardziej charakterystycznych europejskich samochodów klasycznych.

Samochód, jaki mamy zaszczyt Państwu zaprezentować został wyprodukowany w 1975 roku w fabryce należącej do Daimler-Benz A.G. – Stuttgart – Niemcy. W115 200D wyposażony jest w cztero-cylindrowy silnik diesla o pojemności 1988 ccm, mocy maksymalnej 55KM przy 4250 obr./min. Samochód ten został sprowadzony do Polski i zarejestrowany we wrześniu 1981 roku i użytkowany był przez jednego właściciela w ciągu 30 lat.

Trudno zaprzeczyć, że W114/115 to ostatnie z rodziny mercedesów, które łączą w sobie nowoczesność technologiczną ze starą klasyczną elegancją. “Kubuś” jest w pełni sprawnym, odrestaurowanym autem w stanie kolekcjonerskim, wpisanym do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków w Warszawie. Niepowtarzalnego uroku dodaje całkowicie nowe wnętrze z wygodnymi siedzeniami w jasnobeżowej skórze.

Mercedes W110

w110W latach 50-tych cały świat zafascynowany był Ameryką i tym co amerykańskie. Karoserie samochodów rosły z roku na rok przyozdabiane kilogramami chromu i coraz wyższymi “ogonami“ z tyłu. Modzie tej w pewnym stopniu uległa również znana ze swojego konserwatyzmu firma Mercedes-Benz, wprowadzając na rynek w 1959 roku model zwany “Skrzydlakiem“ .

Na początku produkowano tylko tzw. dużego skrzydlaka, ale w 1961 roku wprowadzono także jego małą wersję. Różni się on światłami, mniejszą ilością chromu i mniejszymi silnikami. Model, który posiadamy wyprodukowany został w 1965 roku. Posiada oryginalny 2,0 litrowy silnik diesla o mocy 55KM, rozwija prędkość do 135km/h zużywając przy tym 7-9 litrów oleju napędowego. Auto uchodziło za wygodne i niezawodne. Ma nową tapicerkę skórzaną w kolorze czerwonym.

Jaguar XJ6

xj6Brytyjska marka luksusowych samochodów osobowych i sportowych założona w 1922 roku przez Williama Lyonsa i Williama Walmsleya jako Swallow Sidecar Company (od 1933 roku SS Cars). Po II wojnie światowej nazwa firmy została zmieniona na Jaguar z powodu skojarzeń z faszystowskimi oddziałami SS. W 1966 roku marka stała się częścią British Motor Corporation. Od 1989 Jaguar należy do koncernu Ford.

Jaguar serii XJ pod koniec lat sześćdziesiątych okazał się deską ratunkową dla brytyjskiego "Jaga", który wówczas przeżywał chude lata. Auto tworzone pod niemałą presją okazało się strzałem w dziesiątkę i szybko stało się jednym z najbardziej pożądanych modeli brytyjskiej marki. Wyrafinowany styl Jaguar XJ zachował do dziś i mimo że miał trafić do wąskiej grupy klientów to do tej pory, w ciągu 35 lat historii modelu z fabryki w Coventry zjechało już ponad 800 tys. egzemplarzy tej luksusowej limuzyny. Nasz Jag to model XJ6 z 1989 roku nazywany gabinetem ze względu na bogate wykończenia wnętrza w drewnie i skórze.

Copyright 2012-2017 by mtark e-mail